joostenelvira.reismee.nl

Olivier 5 jaar, NZ en NL

Beste vrienden,

olivier is 5 jaar! Sinds afgelopen week gaat hij 's ochtends keurig in uniform naar school. Soms door ons gebracht, soms met de schoolbus. In de klas bij Mrs Anderson, waar hij afgelopen vrijdag thuis, met de hele klas, ANZAC koekjes heeft gebakken. Veel lichaamsbeweging tussen het plakken, knippen, schrijven en lezen door. Dat zit wel goed daar.

de twee meisjes groeien ook snel. Kato, 16 mnd, loopt lekker rond, en Elise, 3, vraagt steeds wanneer zij nou toch ook naar school mag.

afgelopen week ben ik met Olivier naar Christchurchgeweest, op bezoek bij de Nederlandse ambassade. Hij leek toch echt niet meer op het kleine prutsje van 3 weken in zijn oude paspoort. Een nieuw paspoort is wel nodig als we in juli naar Nederland komen, anders komen we het land niets eens in!

ja, we komen van begin jullie tot 10 augustus naar Europa. ons eerste bezoek sinds we vijf jaar geleden deze kant op trokken! Eens kijken hoe dat bevalt, en voor de kinderen wel eens interessant om te zien dat er nog meer mensen Nederlands spreken. olivier keek al met grote ogen naar de mevrouw bij de ambassade deze week ;-).

In ieder geval, we komen voor een bezoekje naar Nederland, Belgie, en een weekje Portugal, even ons Portugees opfrissen. We hebben nog geen plan vastliggen, maar in ieder geval willen we jullie allemaal (hopelijk lezen jullie nog mee, iedereen welkom!) uitnodigen op mijn verjaardag, vrijdagmiddag/avond 7 augustus, in Lattrop. Wij verzorgen dan een lekkere maaltijd voor iedereen, en slaapmogelijkheden zijn er als jullie zelf een tent meebrengen. En vergeet je zwemspullen niet. Het is nog niet zo snel, maar ik vermeld hier alvast het adres: Dennenweg 9 in Lattrop. Tel nr 0541-229300.

het duurt nog wel even. Eerst zitten we hier nog lekker in de herfst, we hebben al sneeuw gehad, maar gisteren was het ineens weer 24 graden. We wonen hier heerlijk, genieten van alle mogelijkheden die Nieuw Zeeland ons geeft, en hebben een boel plezier met ons vijven.

vorige maand hebben Joost en ik nog meegedaan met een mountainbike race, de Motatapu. Net een dag met regen, dat maakte het fietsen wel een stuk zwaarder. Joost vertrok met een eerdere groep, toen ik bij de rivier aankwam, die een aantal overgestoken moest worden, was de race gestopt op dat punt, aangezien er een aantal mensen met hun fiets in de snelstromende rivier meegedreven waren. Pfff, Nieuw Zeeland.

vorige week dan heeft Joost met een andere tocht mee geracet. Om Lake Hawea, bergen omhoog en weer af, 95 km. hij is als dertigste van de 250 deelnemers geeindigd, een knappe prestatie tussen die fitte Kiwi's hier.

tot in Nederland/Belgie,

Elvira, Joost, Olivier, Elise, Kato

Peter Van Eenoo

Weeral mooie foto's! Ik denk wel dat jullie daar een mooie tijd beleven. En een knappe prestatie van Joost met die race! Leuk dat jullie even naar Europa komen. Ik denk dat wij 7 augustus zelf aan zee op vakantie zijn, maar ik zal nog bekijken of we eventueel toch niet kunnen afkomen naar je feest, Elvira. Vele groetjes uit België!

vizinhos..

Ha buren! Van harte met Olivier. En wat leuk dat jullie deze kant op komen. Het lijkt me heel leuk om naar Twente te komen, en andersom: van harte welkom hier, we zijn net verhuisd dit weekend en hebben lekker veel ruimte... Hartelijke groet, J, F, J,D en W

Cassandra

Leuk dat jullie naar NL komen. Wij vertrekken 7 augustus voor twee weken naar Italië, dus kunnen jullie niet op die dag treffen. Leuk gezin hebben jullie zo aan de foto's te zien!
Groetjes van ons allemaal

Jan en Ria uut Holten

Leuk Elvira om ook de verjaardagen v jullie allemaal te vieren in Lattrop. Je moeder stuurt vaak fotootjes V jullie en de kids. En zeker ook v de vele sportieve activiteiten die jullie ondernemen!!
Jord,Radha en Noah en Mikah komen vanuit Myanmar in juni/juli. 7 augustus staat in de agenda ( 65 jaar ).

Armand

Fijn dat jullie Nederland terug bezoeken :)
Knappe prestatie van Joost, wat een afstand 95 km op de mountainbike !!
Als jullie naar het Zuiden van Nederland komen laat even iets weten.... :)
Groetjes A.