joostenelvira.reismee.nl

Ondergedoken in Thailand

Daar zijn we weer, vanuit een totaal andere omgeving, dan waar we ons laatste berichtje schreven, een week geleden.

We zijn inmiddels verhuisd, vanuit Nieuw Zeeland naar Thailand. Vorige week onze bagage in Auckland in het vliegtuig geladen, gelukkig paste het allemaal. Wij vlogen niet ineens naar Bangkok, maar hadden nog een stopover van 7 uur in Sydney. De ideale gelegenheid om Sydney eens te bekijken. Snel na aankomst op het vliegveld stonden we al Nederlands te praten met een gepensioneerde vrijwilliger, en met de door hem verstrekte informatie belandden we al een half uur later in het centrum van Sydney. Een grote, mooie stad, niet te vergelijken met Auckland. Als eerste naar het Opera House, een must do. Dat dachten een heleboel andere toeristen ook, en het was flink druk. na een flinke klim hebben we nog de opera house vanaf de brug bekeken. Flink warm kregen we het, 27 graden was het al, maar het uitzicht was de moeite waard, en zo waren we qua temperatuur al wat beter voorbereid op Thailand.

Na een lekkere lunch gekocht te hebben, besloten we deze op te eten in de botanische tuin. Zag er best mooi uit van de buitenkant, enhet was helemaal fantastisch. mooi onderhouden, grote grasvelden, bloemen, en vleermuizen. Joost ging al snel opjacht met het fototoestel, eerst een foto van een kaketoe maken. Deze waren wel erg agressief, toen ze op de lens begonnen te pikken werd het tijd om de vleermuizen op de foto te zetten. er hingen er wel honderden in de bomen, aan 1 pootje, en ze waren ook nog wel van een behoorlijk formaat, net kleine vliegende vosjes. en een ruzie dat ze onderling aan het maken waren.

terug naar het station zagen we nog aboriginals op een didgeridoo spelen, en hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om een toeristische foto te nemen. Snel de trein in, naar het vliegveld. Toen de man aan wie we vroegen of dit de trein naar het vliegveld was, antwoordde:'sure, I also have to go there' waren we gerust. Maar het bij het derde stationnetje herkenden we de naam niet meer, en bleek dat het dus niet de goede trein was. Snel overgestapt, veel behulpzame australiers, en uiteindelijk waren we weer op tijd terug.

Nog 9 uur vliegen naar Bangkok, toch wel een lange zit, als je halverwege de vlucht alweer gaat eten, en het gevoel hebt dat het toch wel zo ongeveer bedtijd is. filmpje, glaasje wijn, en rond middernacht waren we in Bangkok. Aan de drukte op het vliegveld was niet te merken dat het nacht was, wat een mensen! vloeiend door de douane en inderdaad stond er een busje van ons hotel te wachten. nog meer mensen in het busje, en op naar het hotel. alles was prima voor elkaar, en na een dag van 30 uur waren we ook wel toe aan een bedje.

De volgende morgen genoten van het Thaise uitzicht van tempels en buigende mensen, en toen weer richting vliegveld. de bagage werd ingeladen, ondertussen tijd voor een ontbijtje. blijkbaar eten ze in thailand wel anders dan wij gewend zijn, want een kwartiertje later zaten we aan de noodels en gebakken rijst met garnalen. een beetje vreemd, maar wel lekker! met het warme weer smaakt het trouwens prima, hebben we gemerkt.

Ook in Phuket weer een soepele aankomst, en we stonden in no time bij ons hotel. Via internet geboekt, superdeluxe voor 40 euro per nacht. Bij de receptie direct een heleboel buigingen, koude doekjes voor onze handen en een lekker drankje. dat zijn we toch niet gewend. een mooie kamer, veel houten meubels, en er zouden 3 zwembaden zijn. strand op 5 min wandelen, wat wil een mens nog meer? Airconditioning natuurlijk, want het was hier 38 graden!

's avonds al even lekker uit eten geweest, dat is echt een plezierige bezigheid hier. alles wordt vers gemaakt, veel groenten en fruit, en voor 7 euro eten we 3 hoofdgerechten en 2 biertjes erbij. pittig kunnen ze het wel maken, maar er is keuze genoeg.

de volgende dagen hebben we hier ons heerlijk vermaakt op het strand, bij het zwembad, en in de massagesalon. We ontdekten er namelijk eentje waar je een thaise (krak krak) massage, of een zachte oliemassage kunt krijgen voor 4 euro per uur! joost durfte nog niet direct de thaise massage aan, maaruiteindelijk viel het allemaal goed mee, het was lekker, en we zijn een stuk soepeler, nu zijn we geestelijk en lichamelijk ontspannen. De vrouwen die de massage deden kregen nog samen met ons een flinke lachbui. joost had namelijk een flinke zwembroek aan, tot de knien. Maar goed, de benen moesten ook gemasseerd worden, dus dat gaat beter met een handdoekje op de billen.Joost lag al netjes klaar op zijn buik,enzonder enige waarschuwing begon de masseuse aan zijn zwembroek te trekken, die met een touwtje vastzat. Er lag al netjes een handdoekje klaar, maar het proces dat volgdeis zo ongeveer te vergelijken met een rups die zijn huid probeert af te doen.(probeer het touwtje maar eens los te maken als iemand aan je zwembroek trekt, terwijl je opje buik ligt)!

ons gebrek aan thaise taalkennis, enhun gebrek aan engels maakte het tot een hilarische toestand!

we hadden nog een leuk eettentje gevonden op het strand, dus hier beef met hot pepper gegeten. joost ging er helemaal voor, alle rode pepers werden zo naar binnen geschoven. Bij mij kwam de stoom al snel uit de oren, en ik ben dan ook voor de iets minder scherpe variant gegaan.

Vergeet ik toch helemaal om te vermelden dat we een bubbelbad hebben bij onze hotelkamer. bij ons balkon is een mooi badje gebouwd, lekker prive, en het is goed toeven bij de warme temperaturen. Soms kiezen we ervoor om een cocktail te drinken in de zwem-maar-binnen-bar van het zwembad, en soms gaan we gewoon in ons eigen bubbelbad een biertje drinken. (walgelijk he).

Op de lokale markt hebben we al even wat nep zwemkleding gekocht, zeker omdat het weer hier toch een stuk warmer is dan verwacht. Onze wollen truien uit nieuw zeeland hebben we hier niet nodig. we hebben dan ook een doosje teruggestuurd naar europa. 10 kg slaapzakken, dikke vesten en broeken.

Gisteren zijn we vanuit ons hotel vertrokken per boot, naar het tropisch eiland Ko Phi Phi. Ook hier is de tsunami langsgekomen, en alles is nieuw gebouwd. Je ziet er eigenlijk helemaal niets meer van. Wat een toeristen, volgens mij is ook hier alles weer volgeboekt. Het is echt een eiland zoals je je voorstelt bijeen bounty paradijs. ook weer een mooi hotel, en gisteravond lekker italiaans gegeten op het strand.

Vandaag vroeg opgestaan, want om 7 uur moesten we met de boot vertrekken, om te gaan duiken. onze eerste duiken na de cursus in mozambique, het viel goed mee. op 2 plekken 40 minuten gedoken, en er was schitterend koraal en veel mooie vissen, het leek niet een aquarium. nog een zeeslang gezien, en ook een haai. De lunch hebben we gegeten bij het strand waar de film 'The Beach' is opgenomen, ook niet verkeerd. en het water heeft een aangename temperatuur hier, rond 30 graden.

Nu zijn we nog even hier in 'de winkelstraat', zometeen gaan we nog een wandeling maken naar een uitzichtpunt, nog even wachten tot de temperatuur iets daalt.

Jullie merken al, het bevalt nog prima hier, morgen gaan we terug naar Phuket, en de 5 daarop volgende dagen zijn we in de jungle, op zoek naar olifanten, tijgers, en bloedzuigers....

Groeten vanuit Ko Phi Phi,

Joost en Elvira

Sandra

Wat een heerlijkheden komen er weer voorbij ;-)
Ondertussen verheugen wij ons weer op het volgende weekend Antwerpen!
De laatste ervaring was weer super! Dank! Lekker geshopt (3 paar ! schoenen gekocht) en uiteraard met de WI aan de gang geweest! Beetje jammer dat we ons er weer volledig in verloren, want toen we in de auto stapten richting Capelle zagen we dat het toch wel een erg mooie dag was geweest en die hebben we er natuurlijk niet zoveel hier!

Volgende week beter, volgens mij zijn de verwachtingen voor ons ook goed, dus dat wordt dan weer genieten in het altijd gezellige Antwerpen met een biertje of misschien 2......

Heel veel plezier, liefs en x x

annamarthapopma@

wil je bedanken voor de mooie reisverhalen,en de prachtige foto's waar zitten jullie nou? hoe gaat het met jullie nog niet uit gepufd? met mij gaat het goed.
tot ziens of tot horens .het was me zeer aangenaam.

Gertjan Schmitz

He Joost en Elvira,
Gewoon genieten zou ik zo zeggen.
Wij zijn Louise rijker.
Foto's zijn te zien op www.thelittleones.be login gertjanschmitz@hotmail.com password schmitz
Groeten