joostenelvira.reismee.nl

foto's bij de Kepler Track en nog veel meer

Dag allemaal,

we hadden net een verhaaltje geschreven, maar de computer werkte niet mee, dus zijn we even in de camper gehopt, en zitten we nu in een interncafe.

de kepler etc, de foto's zetten we er zo op.

Verder hebben we vandaag een flink eind gereden, hemelsbreed zijn we maar 150 km opgeschoten, maar over de geasfalteerde weg duurde het toch een uur of 6. we hebben ons nog vermaakt in stuart landsboroughs puzzling world, waar echt allerlei puzzels, hologrammen, scheve kamers etc onze hersenen gepijnigd hebben. met als klap op de vuurpijl een anderhalf kilometer lang doolhof. joost kwam er na een uur zoeken bezweet uit, elvira nam al eerder de emergencz exit voor mensen met weinig tijd of geduld....

nu zijn we op een mooie camping, uitzicht over het meer, inclusief een gratis sauna en bubbelbad, lekker dus.

gisteren trouwens zijn we naar milford sound gereden, het fjordengebied van nieuw zeeland. een ritje van 120 km door mooie landschappen met bergen, gletjsers en rivieren, we hebben er de hele dag over gedaan, het was de moeite. aan het einde van de middag hebben we nog een mooie boottocht gemaakt, we zijn welfs tot onder een waterval gevaren, en hebben nog zeehonden gezien.

dit alles met mooi weer, een unieke belevenis in dit regenachtige, op schotland lijkende gebied.

de avond stonden we op een natuurcamping, met nog 1 andere camper. lekker in de natuur, ikke, elvira dus, had de raampjes open laten staan. gevolg was dat de camper zwart zag van onze vrienden de zandvliegjes. een wilde jacht volgde, en zelfs met een steekpartij van de andere kant, konden we uiteindelijk toch rustig gaan slapen. meer dan vijftig tegenstanders hebben het loodje gelegd, pffff.

regen werd voorspeld, en inderdaad, na zes mooie dagen regende het vanmorgen, dus tijd om in de auto te springen. we zijn dus maar een kleine afstand van ons startpunt van vanmorgen, aande andere kant van de bergen, en hier is het inderdaad weer mooier weer. hopelijk blijft dat nog even.

Veel plezier met de foto's,

E en J