joostenelvira.reismee.nl

Retourtje Christchurch

Onlangs is een Chris, een studiegenoot van Joost, verhuisd met zijn vrouw JungHwa en hun 2 kinderen. Zij wonennu in een klein dorpje vlakbij Christchurch, waar Chris als huisarts werkt.

Vorige week zijn we ze gaan bezoeken. Met een zeer opgewonden Olivier liepen we over het tarmac naar het vliegtuig in Queenstown, hij stuiterde zo als een stuiterballetje het vliegtuig in. Op de stoel voor hem zat een schattig meisje van zijn leeftijd, waardoor de vlucht nog sneller voorbij was. Christchurch ligt maar 500 km verderop, het is een kwestie van opstijgen, even uit het raampje kijken naar de besneeuwde Mount Cook, en dan alweer landen. Er is geen tijd voor een glaasje drinken.

Voordat we bij Chris en Co op bezoek gingen hebben we eerst de dierentuin van Christchurch bezocht. Geen kooien, maar een flinke gracht en wat draad, dus het zag er allemaal mooi uit. Olivier heeft nog een giraffe gevoerd, maar die kwam toch wel erg dichtbij. Het hoogtepunt was helaas de kinderboerderij met schapen en varkens; die hebben we hier ook! Vooral het voeren van het varken, waarbij je een stuk wortel zo in de geopende mond kon gooien was grappig.

's Avonds een gezellig bezoek bij Chris en JungHwa, waar we ook lekker gegeten hebben. Ze zijn tevreden met hun verhuizing naar Nieuw Zeeland, en wonen gelukkig buiten aardbeving gebied.

De volgende dag gingen we met onze gehuurde auto op terugweg, maar niet voordat we bij de grote Countdown supermarkt een flinke voorraad zuid afrikaanse wijn ingeslagen hadden! onderweg nog een mooie tussenstop bij een oerbos, en 's avonds in Lake Tekapo tussen de bergen buiten in de hotsprings. We wisten niet of we Elise mee het water gingen nemen, maar toen ze het in haar stoeltje aan de kant niet naar de zin had konden we niet anders. Dit tot haar grote tevredenheid, het water van 37-38 graden beviel prima.

De dag erna hebben we ons retourtje Christchurch afgerond, een weekendje weg, met een leuke ontmoeting en veel leuke activiteiten.

Deze week heeft het flink gesneeuw in het Zuidereiland,behalve in Alexandra, want daar scheen de zon. Het vriest 's nachts lekker. Vandaag hebben we met z'n vieren een fietstocht gemaakt. Joost kwam enthousiast met zijn handschoenen aan, terwijl ik juist geen jas aanhad; hij had niet door dat het al 18 graden was! we hebben dan ook lekker buiten gezeten vanmiddag.

Elise is inmiddels toch wat aan het groeien gelukkig; over 3 weken begin ik terug met werken, en ik ben blij dat het toch de goede kant op gaat.

Verder zijn we nog steeds bezig met het proces om NZ resident te worden. We zijn nu ongeveer een jaar bezig. Eerst moesten we wachten tot Elise geboren werd voor we verder konden. Nu bedachten ze daar deze week dat het toch niet voldoende bewezen was dat Joost en ik een echte relatie hebben! Ze hebben al naar ons werk gebeld om dit te controleren, trouwakte telt niet, kinderen ook niet, dus nu hebben we op een aantal mensen een beroep moeten doen voor ondersteuning(waarvoor onze hartelijke dank). Ik vermoed dat ImmigratieNZ ook al onze weblog heeft bekeken als bewijsmateriaal!

Vanuit Alexandra voor iedereen een hartelijke groet,

Joost, Elvira, Olivier en Elise

Luit

Hee zus en familie. leuk verhaal en leuke foto's. en wat een zeurzakken dat ze jullie zo aan het controleren zijn en niet op de man af geloven, als ze dat nou bij mij zouden doen haha.

Wij gaan lekker genieten van de zondag, helaas NL gisteren verloren, maar woensdag hakken we de Duitsers in de pan!

groeten

Mam

Ik kan het helemaak met Luit meevoelen, wat een voortdurende motie van wantrouwen. Je vader en opa van jullie kinderen is zo gefrustreerd dat hij het hele huis op de kop heeeft gezet en alles anders is gaan inrichten. Dus ik zit vandaag ook in een verhuizingsbeweging. Heb geduld en laat nu de tijd voor je werken en de een extra knuffel aan Joost, onze schoonzoon.

Tot spoedig, pa en ma

Marieke

Gelukkig dat het met Elise de goede kant op gaat!

En voor als ze dit meelezen: ik ken jullie als stel vanuit onze studententijd!

Groetjes!

Cassandra en Lars

Hoi Joost en Elvira,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Fijn dat het met Elise beter gaat. En leuk dat jullie Chris en JungHwa nu kunnen opzoeken, al is het toch weer 500 km verderop.
Nog een nieuwtje van onze kant (zou het wel willen mailen, maar heb jullie mailadres geloof ik niet): over een week of 7 verwachten wij ons derde kindje.
Groetjes,
Cassandra

Sanne

Heeeee tegenvoeters!

Goed om te horen dat ook Elise de goede kant op gaat :) Nu ik deze foto's vergelijk met de foto's van een tijdje terug, kun je wel zien dat ze een mooie volle 'toet' begint te krijgen haha! Ze heeft wat dat betreft een goed voorbeeld van haar grote broer :) Heerlijk om Olivier zo vrolijk op de foto's te zien! En natuurlijk Superman en Alice in wonderland zagen er ook top uit haha!

Hier gaat het zijn normale gangetje... de zomer die moeilijk door wil breken en een slechte start van het EK voor het Nederlands elftal... maar hier gaat woensdag verandering in komen want dan gaan we bij ons in de tuin het elftal naar de overwinning schreeuwen!

Succes over 3 wkn met werken Elvira en tot mails!

Groetjes Sanne

Jorrit Joelle David

Hallo Nieuw-Zeelanders

leuk bericht en foto's weer, bedankt!
Grappig om studiegenoten daar tegen te komen.
Hier alles goed; druk met inpakken, schilderen en 6 juli naar Zeeland verhuizen!

Groetjes,
Jorrit, Joelle en David

Fem

Hoi Joost & Elvira, ik ben momenteel aan het plannen om voor in elk geval een jaar naar Nieuw-Zeeland te verhuizen, en belandde op jullie blog. Erg leuk om jullie avonturen zo te lezen!
Groet,
fem

armand

alle succes gewenst! leuk dat jullie chris en co opgezocht hebben...

Sven Inger en Martijn

Gezellig dat jullie Chris en familie opgezocht hebben!
Fijn ook dat Elise weer wat meer "spek"krijgt!
Hier alles oké. Ons NZ avontuur lijkt alweer te lang geleden, maar we zitten te kwijlen bij jullie mooie foto's.
Greetz

Hanneke

Hallo lieve Breukjes,
Fijn om te horen en te zien dat het wat beter gaat met Elise, ze krijgt al echt een wat "vollere toet". En haar grote broer is nog steeds "Hollands glorie", zie ik. Leuk hoor, al die nieuwe foto's! Wat betreft jullie verblijfsvergunning: waarom heeft Joost zijn prachtige foto niet meegestuurd bij jullie verlengingsverzoek? Zo'n Superman laat je toch niet uit je land vertrekken....!!!! Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, veel succes. Groetjes.