joostenelvira.reismee.nl

voor en tegenspoed

Dag allemaal,

Allereerst willen we jullie heel erg bedanken voor alle reakties op de pagina, kaartjes en cadeautjes met felicitaties. Het is heel erg gewaardeerd.

Nadat wij een verhaal op internet hebben gezet kijken we altijd met spanning uit naar jullie reakties, ga zo door!

Inmiddels is het 10 weken geleden dat Elise geboren is. Bij de geboorte was het ons opgevallen dat ze een erg platte neus heeft, waarschijnlijk in de verdrukking gezeten tijdens de zwangerschap. Jammergenoeg heeft dit invloed op haar ademhaling wat niet bepaald makkelijk gaat. We denken door de inspanning door de ademhaling dat ze hierdoor niet zo goed groeit, ze zit beneden alle groeicurven. De ontwikkeling lijkt gelukkig wel goed te gaan, ze lacht veel, vaak wakker overdagen is een rustige baby.

In tegenstelling tot Olivier, die op die leeftijd alleen maar sliep en at. Maar toen wel meer dan 6 kg woog (terwijl elise nog geen 4 kg weegt, en iedereen vraagt of ze net geboren is) Het voordeel natuurlijk dat ze niet snel uit haar kleertjes groeit.

Momenteel is Elvira met Elise in het ziekenhuis in Dunedin om Elise volledig te onderzoeken of er niks anders aan de hand is. Na 2 dagen onderzoeken bleek dat ze niks aan de neus hoeven te doen en normaal door groei het in orde komt al willen ze toch nog extra tests doen om andere zaken uit te sluiten. Elvira blijft nog een nachtje in Dunedin. En pas ik nog wat langer op Olivier hier.

Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen maar leuk is anders.

Met Olivier gaat het daarentegen uitstekend. Vrolijk als altijd. Hij heeft een heel vocabulair aan nederlandse woordjes al kan je ze lang niet altijd verstaan, engelse woorden zegt hij nog niet, maar dat zal wel snel komen. HIj gaat altijd met veel plezier naar de kinderopvang. Iemand die het prive doet en wel op 10 kinderen oppast. Het is een zeer sympathieke vrouw. Iedereen zegt als je kind daar naar toe gaat dan komt het wel goed, en ik denk dat dat wel klopt. (ze wordt volgende week 50 en ziet eruit als 40). Ja in nieuw zeeland zijn veel fitte mensen. Olivier is altijd de laatste als hij opgehaald wordt en dan staat zij al klaar in haar trimpak met honden om erop uit te gaan.

Olivier is verzot op honden, maar de honden niet op hem. HIj vindt het leuk om een hond in de billen te knijpen, dan reageren ze zo leuk, we proberen hem dit snel af te leren. Op auto's is hij helemaal verzot. Hij heeft altijd een auto in zijn hand, liefst 2 per hand en 1 onder zijn kin. Het eerste wat hij 's ochtends doet: auto auto auto roepenen erna een paar zoeken in de woonkamer.

Op hetwerkgaat ookalles goed, al mis ik elvira natuurlijk daar wel een beetje. Normaal gesprokenbegint zij terug op 1juli.

En dan gaan we de eerste 2 weken van augustus weer terugnaar samoa om van de zonen zee genieten.

De immigratie is bezig met onze aanvraag voor residentie, hopelijk voor augustus klaar, dan hoeven we onze werkvisum niet te verlengen. We hebben geen idee hoelang we hier blijven maar voorlopig bevalt het goed. En het is zo'n gedoe om alles te regelen, dan wil je niet meteen terug. Voor de aanvraag voor residentie moest de hele procedure opnieuw (zelfde als voor de werkvisum) zelfs een medische keuring voor elise en ze moet een paspoort hebben die elvira in Christchurch opgehaald heeft. Maar ze hebben alle papieren binnen dus nu maar afwachten.

Het weer is hier trouwens schitterend geweest. Het zijn hier typisch mooie nazomers, de maandfebruari tot nu is het bijna elke dag onbewokt, overdag rond 25graden en als de zoon weg is koelt het snel af tot ietsboven het vriespunt. we hebben zelfs vorige week buiten gelunched.

Vandaag is hetandere koek, het is acht graden, hagelt eenbeetje en de bergen om ons heel liggen vol met sneeuw, dus dewinter gaat hier echt beginnen (maar de herfst hebben we overgeslagen).

Ik zal proberen nog een paar foto's door te sturen,

heel veel groeten

Joost, Elvira, Olivier en Elise

PS kleine update: Elvira en Elise komen vandaag terug naar huis, alle onderzoeken waren normaal. We moeten gewoon doorgaan zoals we deden en hopelijk wordt ze snel net zo'n dikkertje als Olivier was.

armand

dag joost en elvira,
leuk weer een bericht te lezen.. ik hoop dat alles ok komt met elise naar ik vermoed van wel....
al contact met Chris gemaakt?
groetjes wanda en armand

Luit

haha die olivier knijpt de honden in de kont, hij heeft wel begrepen hoe die vrienden maakt met de honden dus.

ik hoop dat alles zoals je zegt, goed komt met Elise.

Bonnie

Sterkte met de kleine Joost en Elvira, komt vast goed! Leuk dat Olivier zo'n vrolijk mannetje is en jullie het daar zo goed naar de zin hebben.

groeten, Bonnie en Steve

Bert

Fijn je verhalen te volgen, Joost.
PS: Pinpasje toegekomen?

Peter Van Eenoo

Dag Joost en Elvira,

Ik hoop dat alles in orde is met Elise. Op de foto's lijkt ze mij toch normaal te zijn, hout vasthouden. En Olivier heeft echte jongensstreken, wat Olivier met auto's heeft, heeft Karel met treinen. Heel leuk!
Vele groetjes uit het regenachtige België!

Peter.

W&J

Ha Joost, we zijn weer up to date. Ik hoop dat ze snel alles kunnen uitsluiten en dat Elise snel doorgroeit. Komt vast goed.
Enne: die reclame voor NZ, hmmm... Volgend jaar maar eens op de bankrekening kijken als we terug in NL zijn om te bepalen waar de volgende reis naar toe mag gaan... :-))

Edwin

Heftig Joost. Sterkte de komende tijd. Overigens, wat een beeldschone baby is Elise.

Wim zei afgelopen weekend tegen me dat je de streken van kinderen terugkrijgt, zoals je ze zelf hebt uitgehaald. Wie kneep jij in de billen toen je klein was?

Onze permanent resident visa voor Australie loopt volgende maand (na 5 jaar) af. Wij hebben de grote oversteek niet gemaakt en hebben daar vrede mee. Toch fantaseren we wel eens hoe het was geweest als....

Groet uit Voorschoten

Gertjan en Sophie

Hey Joost en Elvira,
Wat een leuke baby is Elise maar wat raar dat ze zo weinig aankomt. We hopen dat het allemaal meevalt en dat ze weer snel bijkomt en begint te groeien! Geef haar maar veel knuffels... maar die zal ze wel genoeg krijgen denk ik zo, wat n schatje.
Jammer voor jullie dat de winter begint maar dat geeft weer andere opportuniteiten! Hier denk ik dat we van de winter in de zomer overgaan want de lente is nog niet veel soeps geweest. Gelukkig zijn wij naar Florida geweest bijna 3 weken in februari en daar was het 25-30°C! Van Sophie moet ik laten weten dat jullie snel terug m oeten komen omdat al mijn vrienden weg zijn/gaan (Chris en Jung Hwa), Armand overweegt naar Australie te gaan.
Afgelopen weekend zijn we met Gino en Anique op weekend geweest in de ardennen. Was erg fijn.
We hebben een huis gekocht in Kapellen! Gardenialaan 2 (Witte huis met luifels) Kijk maar eens op Google Earth. We krijgen over 2 weken de sleutel! Dus emigreren zit er voor ons niet direct in!
Met Louise (3) en Alexander (5,5 jr) gaat het prima. (Alex heeft nu koorts, oorontsteking en 2x overgegeven en L hebben we vorige week ontluist :-)).
Mijn laatste fellowship zit er bijna op (hand) en dan starten in het KLina in augustus!! Kijk er naar uit!

Heel veel groeten
GLAS

Katarina en Johan

Wat een mooie foto's! Elise is prachtig. We wensen jullie veel sterkte de komende tijd, maar niet teveel zorgen maken; zo te horen doet ze het hartstikke goed en is ze gewoon niet de zwaarste.

Groetjes!

Jorrit Joelle en David

Hoi Joost, Elvira, Olivier en Elise,

bedankt weer voor jullie update en mooie foto's. Tja; je kan toch zorgen hebben om je kind he. Hopelijk komt het allemaal goed en groeit ze gezond op verder.
Wij hebben het hier druk met het nieuwe huis; over een week de sleutel; oude huis is gelukkig onder voorbehoud verkocht inmiddels.
Vandaag met de familie alweer David's 4de verjaardag gevierd, de tijd vliegt!

Groetjes en veel sterkte met alles,

Jorrit, Joelle en David.

michelle

hoi Joost en Elvira en kids,

Dikke proficiat met jullie dochter, als alle onderzoeken normaal waren ben je extra gerustgesteld, lekker veel calorien geven.
Geniet ervan en tot gauw.
Dank voor leuke berichten
Michelle

Sven Inger&Martijn

Hoi allemaal,

Nou wij vinden het ook leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien!!
Wat sneu dat Elise wat startproblemen heeft maar dat komt vast wel goed! Geef haar nog maar wat extra dikke knuffels . Waarschijnlijk krijgt ze een groei spurt op Samoa.
Met ons alles ok. Martijn heeft nu eindelijk een promotie datum : het wordt oktober.Dikke knuffel voor jullie alle 4!

Jacques en Karen

Joost en Elvira,

wij zijn blij om te horen dat alles goed is met Elise.
Het is prachtig om jullie avontuur te volgen met tekst en foto's!
Hier op de praktijk loopt alles op rolletjes( alleen komen we om in de drukte).
In december zijn we verhuisd naar ons nieuwe huis in 's Gravenwezel. Erg fijn en rustig daar.
Zijn jullie van plan om voor onbepaalde tijd te blijven in Nieuw Zeeland, of is er een maximum aan?

Geniet van elkaar

Jacques en Karen