joostenelvira.reismee.nl

regen

Vandaag een kort verslagje tussendoor. Gisteren de dolfijnentoer gedaan, gelukkig een heleboel dolfijnen (hector dolfijnen, de kleinsten ter wereld), 'mini' pinguins en zeehonden gezien. Maar de dolfijnen hadden blijkbaar honger en wilden niet spelen, dus ze waren al weg voordat we met ze konden zwemmen.

Erna gingen we naar Peelforest (bij Geraldine); een bos met coniferen. Een mooie korte wandeling gemaakt en daarna hebik heb nog proberen te vissen, zat snel vast met mijn kunstaas, even flink trekken en..... mijn hengel in tweeen, oeps. vandaag gelukkig een nieuwe kunnen kopen bij lake Tekapo. Een schitterend groot (koud) meer met een zeer fel blauwe kleur door stof van de rotsen. Nu zijn we bij de voet van Mount Cook, met eeuwige sneeuw, vandaag is de sneeuwgrens gedaald tot 700 meter! En hier komt de regen met bakken uit de lucht, schijnt de enige plek van nieuw zeeland te zijn (lokaal bergweer zullen we maar zeggen). Dus nu kwamen we in een mooi visitors center genoemd naar Edmund Hillary (de eerste die Mt Cook beklommen heeft). En ze hebben internet, dus we konden het niet laten om jullie terug op de hoogte te brengen.

Morgenochtend gaan we de hookertrail op de Mt Cook doen, erna naar Queenstown, de stad met alle adrenalineactiviteiten die je maar voor kunt stellen! Tot het volgende verslag

Elvira en Joost

Jeroen

Hoi Joost,
We hebben erg gelachen om jouw actie in het vliegtuig. Ben erg benieuwd hoe het met de "stool" van in de mercedes-bus gaat??. Wat het weer betrft een troost ook hoer regent het alleen zoet het er naar uit dat dat nog wel een paar weken blijft voortduren.
Geniet en heel veel gr. Van de Gh3laan