joostenelvira.reismee.nl

De eerste dag in Nieuw-Zeeland

Dag allemaal,

Eindelijk dan eens een berichtje, voor ons gevoel tenminste. Wat een reis!

Voorspoedig naar Dusseldorf en London, toen de lange zit naar Bangkok, prima voor elkaar met Qantas. Best goed geslapen, maar het begon met een klein probleemje: de stoel ging niet naar achteren; de stewardes geroepen. ik zei in mijn mooie engels: 'my stool does not go back'. Natuurlijk begreep ze me niet, dus ik zei het nog wat luider. Toen ik naar mijn stoel wees, begreep ze het, en ze ging wat spullen pakken om het probleem op te lossen. Toen ze weg was zei Elvira dat stoel in het engels chair is, wat ik natuurlijk best weet, en dat stool in het engels iets heel anders betekend. ik heb toen maar snel het lampje boven mijn hoofd uit gedaan, want ik voelde mijn hoofd rood worden. Elvira heeft toen nog de hele nacht kunnen genieten van de slappe lach, maar uiteindelijk hebben we beide, met de stoel naar achteren, lekker geslapen.

Bangkok was vooral heel erg warm ineens, 37 graden, maar dat duurde maar een uurtje. Door naar Sydney, en door naar Christchurch. En maar iedere keer het horloge bijstellen, uiteindelijk lopen we nu 12 uur voor op jullie, wat een raar idee.

Uit het vliegtuig troffen we een heerlijk weertje aan, 26 graden en geen wolken. we moesten nog langs de biosecurity, om te bewijzen dat onze wandelschoenen, vishengel en meegebrachte dropjes geen gevaar zouden kunnen opleveren voor de natuur hier. onvoorstelbaar wat nauwkeurig ze alles nagaan. menige schoen werd naar het laboratorium gestuurd, wij waren gelukkig sneller door zonder verdere onderzoeken.

De camper: ons huisje voor de komende weken, een mooie mercedes sprinter, het bevalt prima, foto de volgende keer. joost heeft vandaag zowel rechts als links gereden, en hij heeft ook gemerkt dat een auto in nieuw zeeland net zo moeilijk optrekt als een auto in nederland; we hebben al meerdere malen stilgestaan voor een groen stoplicht, met een rijtje auto's achter ons. In de eerste versnelling gaat het allemaal een stuk makkelijker. Morgen ben ik (Elvira) aan de beurt, hmmm.

Vandaag onze eerste echte dag, na een nachtje comaslapen. heerlijk langs de supermarkt, met soortgelijke producten als in zuid afrika, vlees, wijn natuurlijk, de diepvries zit alweer vol!

Nu zijn we in Akaroa, een klein plaatsje langs de kust, waar we een heerlijke wandeling gemaakt hebben; het lijkt hier erg op zimbabwe qua heuvels, insecten en begroeiing, en het weer, wat hier ook uitzonderlijk mooi is, helpt zeker qua gelijkenis.

We hebben nog een glas blackberry juice gedronken tijdens onze wandeling, zie foto voor details! dit was toch wel het mooiste drankje dat we ooit gedronken hebben.

Morgen zwemmen we met kleine dolfijnen, tenminste, dat gaan we proberen. En daarna gaan we....... dat moeten we zelf ook nog even bedenken. in ieder geval verder naar het zuiden.

Bedankt voor jullie reacties, erg leuk om te lezen, Sandra bedankt voor de Thailand info, Jeroen, die 208 meter kan ik natuurlijk niet zo laten he (wacht tot in mei),

Wij gaan nu lekker barbequen, met een glaasje wijn, zoals jullie ons kennen,

tchim tchim,

Elvira en Joost

Reacties

Reacties

Peter en Lianne

Joost, 1 advies als uw stool niet back gaat: Movicol!

Vele groetjes!

Peter;

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!