joostenelvira.reismee.nl

De beste wensen voor 2012

Hallo allemaal,

Met dit bericht willen we jullie het allerbeste wensen voor 2012! Het speciale is dat het hier al volop 2012 is (en weer een zonnige dag) en bij jullie nog 2011 (hopelijk is het weer bij jullie ook redelijk).

Ik zal gelijk een korte samenvatting geven van onze recente belevenissen.

We zijn 2 weken in Australie op vakantie geweest. Eén week in de Goldcoast en één week in de Sunshine coast. Op deze plekken zou bijna altijd de zon schijnen. Inderdaad bijna, want het heefteen groot deel van2 weken geregend. Gelukkig hebben we ons wel goed kunnen vermaken. Heel veel geshopped. Het ene na het andere winkelcentrum bezocht (die hebben we hier niet). Wat een boel winkels daar. Eén winkelcentral had parkeerplaatsen voor 6500 auto's en elke parkeerplaats had een sensor die van groen op rood sprong als er een auto stond. En met borden stond aangegeven waar nog een plaatsje vrij was. Ideaal. (en gratis natuurlijk)

Lekker gemidgetgolved bij 'putt putt', ik heb nog even op een surfboard gestaan (op een megaplank op een klein golfje en niet op de meters hoge golven om de hoek). Olivier had het ook uitstekend naar zijn zin, zeker omdat er bij het eerste appartement wel 100 dwergpapagaaien op bezoek kwamen. en er was natuurlijk ook wel mooi weer tussendoor, dus we zijn wel veel buiten geweest.

Op de terugreis maar extra bagage bijgeboekt (zeker omdat ze daar een IKEA hadden!!!) en met in totaal 100kg!! terugvlogen.

Voordat we naar australie gingen waren we nog3 dagen op Akaroa (een schitterend schiereiland bij Christchurch) en op de terugweg nog 2 dagen in Christchurch geweest. We hadden veel geluk want 1 dag nadat we terug waren waren er 3 aardbevingen van rond 5.0 in Christchurch!

Nu weer lekker terug in Alexandra waarhet uitzonderlijk warm en mooi geweest was (en nog steeds is).Het bijzondere is dat het in heel de rest van nieuw zeeland de regen met bakken uit de lucht komt en in Nelson zelfs grote overstromingen zijn.

Op het werk is ook alles goed, wel erg druk. Omdat het hier zo mooi weer is komt heel nieuw zeeland hier vakantie vieren en zag Elvira 40 mensen op haar wacht. (ik gisteren 'maar' 30).

We hebben nog steeds geen bericht van ons assessment visit om te bepalen of weaan alle vereisten voldaan hebben om hier als dokter te werken. Het bezoek van mij was op 1 juli; bureaucratie..... we nemen aan dat hier geen problemen zijn, en maakt ook geen verschil voor ons werk, alleen op papier.

We zijn ook bezig om ons residency aan te vragen (moet als je hier langer dan 2 jaar wil blijven), de zelfde procedure weer opnieuw als voor we naar nieuw zeeland toe gingen voor ons werkvisum, zoals medische keuringen, (vertaalde) politicertificaten van de landen waar de laatste 10 jaar gewoond hebben, diplomas, referentiesetc (zelfs bewijs dat elvira en ik langer dan 12 maanden daadwerkelijk bij elkaar wonen). En een boel bijgaande kosten.

Tja binnenkomen in nieuw zeeland is niet makkellijk maar gelukkig is het wel de moeite.

De ouders van elvira zijn gisteren aangekomen en blijven 3 maanden, dusze zullen er ook bijzijn alshun volgende kleinkind op 27 februari geboren gaat worden!

Leuk nieuws is dat Chris Vodde en familie binnenkort als huisarts in de buurt van Christchurch gaat werken, het gaat hen vast goed bevallen

In februari komen Inger, Martijn en Sven nog naar Nieuw-Zeeland, enpasseren op hun rondreis met camper ook nog Alexandra, we kijken er naar uit.

We hebben nu 3 dagen vrij engaan daar maar lekker van genieten en misschien vang ik nog een mooie forel voor de barbeque.

Veelgroeten en nogmaals een gelukkig 2012 gewenst!

Elvira, Joost, Olivier en ...?

armand

hallo luitjes
bedankt weer voor jullie mail.
ook een heel goed 2012 gewenst!!
wat het weer betreft: heel veel regen hier in nederland
groeten van ons

Sven Inger en Martijn

Mooie vooruitzichten voor 2012!!
We hebben enorm veel zin om nr NZ te komen en jullie een bezoek te brengen. Jammer dat we de kleine net missen....
Tot gauw!!

Marieke

Veel geluk voor jullie in 2012!

Werner, Marieke, Max en Guus

Luit & Sanne

Heee Joost, Elvira, Olivier, Margrietha, Sjoerd en...?

Wij wensen jullie ook een goed en gezond 2012! Wij hebben het gisternacht al goed gevierd (we zijn vandaag ook niet zo vooruit te branden haha!) We hebben vandaag heeeeerlijke verse eieren ;)!

Liefs, Luit & Sanne

Edwin (vriend van Wim)

Ik geniet van jullie reisverhalen. Keep it up! Wij wensen jullie uit Voorschoten een Próspero Año Nuevo.

Groetjes van Edwin, Mariken en Evie

tante Mary

Leuk om weer een verhaal van jullie te ontvangen, maar waar zijn de recente foto´s? ik dacht eerst dat ze na die van 1 jaar NZ zouden komen. Ook wij wensen jullie natuurlijk een heel goed 2012 zowel zakelijk als privé. Dat jullie maar weer zo'n pracht exemplaar op de wereld mogen zetten op 27 februari!

Jorrit Joelle en David

Bedankt voor jullie bericht en nieuwjaarswensen.
Een leuke tijd gewenst met de ouders van Elvira en voor straks een goede bevalling en een gezond tweede kindje!
Zo te lezen is het leven daar nog steeds goed,

groetjes en de beste wensen ook namens ons,

Jorrit, Joëlle en David

michelle

super gezond gelukkkig 2012 en heel veel groeten

Peter Van Eenoo

Weeral mooie verhalen van de andere kant van de wereld! Ook voor jullie een heel gelukkig 2012! En het zal mooi worden met de nieuwe gezinsaanwinst in het verschiet. Wij zullen het pad op voorhand al vereffenen en houden jullie op de hoogte, Lianne haar buik staat op springen...