joostenelvira.reismee.nl

Het leven als inwoner van Alexandra

Dag iedereen,

we zijn inmiddels al ruim een week in Nieuw-Zeeland, tijd voor een berichtje.

Na een vliegreis die voor ons alle 3 goed meeviel (enkel Olivier als ontevreden klant toen zijn moeder zijn eten niet op tijd voorzag; zie foto) kwamen we in Wellington om onze identiteit te bevestigen en de diploma's te laten zien bij de orde van geneesheren. dat stelde niet veel voor, en met die formaliteit achter de rug hebben we de verjaardag van Elvira gevierd met een heerlijk dinertje lamsbout en lekkere wijn. In Wellington hebben we de dagen erna nog les gehad over het verzekeringsstelsel hier, de sociale voorzieningen, arbeidsongeschiktheid, en over het voorschrijven van medicatie. erg handig, want ze kennen hier ook weer een boel regeltjes.

Vandaag precies een week geleden zijn we afgereisd naar Alexandra, via het vliegtuig naar Queenstown, waar de bungee jump uitgevonden is. Onderweg maakte de piloot van deze lijnvlucht geregeld een cirkeltje om te laten zien hoe mooi de bergen erbij lagen in de sneeuw, en zelfs om skipistes aan te wijzen. na deze toeristische vlucht kwamen we nog op tijd aan ook!

Alexandra is helemaal niet zo klein als we dachten. Er wonen toch nog 6000 mensen, in de zomer puilt het uit van de toeristen, en er is best een flinke rij met winkels. We wonen nu tijdelijk in een heel schattige cottage boven op de berg. er is een mooi uitzicht op de bergen hieromheen met sneeuw. volgende week vertrekken we naar ons definitieve huis, dat iets beter warm te houden is (het was flink koud de eerste dagen zo zonder centrale verwarming en met enkel glas), en dat ook iets beter ligt. de tuin van dit huis is echt prachtig, maar er zit nogal veel hoogteverschil (10 m) met de tuin van onze buren, voor olivier straks niet ideaal.

Joost is gisteren begonnen met werken, en hij kreeg direct een volle consultatie. het liep allemaal prima. mensen komen hier vrijwel altijd naar de consultatie ipv om een huisbezoek te vragen, tenzij ze echt bijna halfdood zijn, dat verschilt wel met belgie.

afgelopen weekend zijn we nog naar een sneeuwgebied gereden, 120 km hiervandaan. hier hebben we olivier in onze draagzak gehangen, van die tennisrackets onder schoenen, en we hebben hier een mooie wandeling gemaakt. het was er erg rustig, maar wel prachtig weer boven de wolken.

over 2 weken ga ikzelf ook weer aan het werk, ik kijk er al naar uit. de kinderopvang voor olivier is georganiseerd, die gaat zich vast goed vermaken met de andere kindjes,

tot de volgende!

joost, elvira en olivier

Jacques

Wouw, dat ziet er erg mooi en koud uit. Bizar dat jullie daar in in de sneeuw zitten. Olivier ziet er rond en gezond uit. Karen en ik zijn net terug uit Aruba. Daar was het iets warmer. Mooi......
Goed werken en veelsneeuwplezier.
Jacques

Bert

Marco Borsato kon er echt niet meer naast zitten met zijn meeste dromen zijn bedrog... .

jeannet

Ha Elvira en Joost,
Het lijkt me een perfecte omgeving voor jullie ondernemers: ruimte, natuur, avontuur. En Olivier ziet er als een heel gelukkig jongetje uit.
Ik ben in NL op dit moment en ga pas in oktober terug naar Mozambique. Even op adem komen hier.
Afin, ben er bijna van overtuigd dat jullie het goed gaan hebben daar. We houden contact!
Veel groeten vanuit A'dam, Jeannet

Martijn en Inger

He wereldreizigers!

Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben daar! Olivier wordt zo een echte bergbeklimmer! Zonnebril voor hem was duidelijk niet overbodig :-).
We zijn benieuwd naar jullie verdere avonturen!

Lieve groeten,

Martijn en Inger

Enne...... een speciale groet van Lobbes voor Olivier ;-)

Peter

Blij dat alles goed verloopt. Nog een laattijdige maar welgemeende gelukkige verjaardag voor Elvira!

Annamartha van Goor Popma

Hoe gaat het met jullie Zo tevernemen is alles goed
Wel een ervaring die je daar op doet. Bijna bij de Evevaar.IK vindt het fijn om zo nu en dan iets van jullie iets tehoren Het gaat jullie goed Groetjes Annamartha

Katarina

Hé Elvira en Joost! Ik hoop dat jullie niet teveel van de aardbeving hebben gemerkt?! Gaat alles goed met het werken? Leuke foto's van Olivier! Groetjes, Katarina en Johan